Ikus kultura, bisuala den eta guregan eragina duen guztia dela esan dezakegu. Izan ere, gaur egun, irudi asko ikusten ditugu eta zer esanik ez haur txikiek. Egunerokotasunean zuzenean nahiz zeharka, telebistan, interneten, aldizkarietan, komikietan, kaleko iragarkietan, karteletan... irudi asko transmititzen dizkigute baina gure galdera da: konturatzen al gara zer ikusten dugun?
HAURTZAROA
Interneten ``Haurtzaro´´ hitza bilatzean ``Haurtzaro esteriotipatu´´ bat agertzen zaigu.
Interneten ``Haurtzaro´´ hitza bilatzean ``Haurtzaro esteriotipatu´´ bat agertzen zaigu.
Haurtzaro
estereotipatua

Internet haurtzaro hitza bilatzen badugu, lehenengo orriak edo irudiak, berdinak ikusiko ditugu, hau da:
-Guztietan, umeak pozik, ondo pasatzen
-Taldeka jolasten, lagunen sostengua nabarmentzen. Hau da, guztietan agertzen dira ume bakarra jolasten
-Jostailuen eta materialen garrantzia. Gehienetan jostailuen edo golosinen nabarmentzea
-Haurrak, zuriak… Guztiak kultura berdinekoak.
-Esperimentazioaren eta askatasunaren garrantzia.
Erakusten ez diguten haurtzaroa

Haurtzaroaren beste errealitatea: Jostailuen, poztasunaren eta esperimentazioaren
aparte, beste errealitate batzuk ere aztertu beharko genuke. Milaka daude,
adibidez, haurren etxeko arazoak, gaixotasunak dituzten haurrak…Baina nik hau erabaki dut. Beharbada,
gugatik urrun dagoelako ez diegulako garrantzirik ematen. Milaka ume daude
txikitatik armak dituztenak eskuetan, haien herrialdea defendatzeko.
Eta
hori haurtzaroa izango lirateke, edo gu ezagututako haurtzaroa izango lirateke?
IRAKASKUNTZA

Goikoan guztiok ezagutzen dugun klasea agertzen da, mahai eta aulkiekin, irakasle zuri batekin, arbela eta ikasleak modu aktiboan hitza eskatzen... Behekaldean, klase bat da, ikasle gutxiekin, mahairik eta aulkirik gabe eta irakasle beltzarana arbelean idazten. Azken finean biak tematika bera dute, irakaskuntza klase batean irudikatzen dute, non irakasle batek ikasleei informazioa transmititzen die.
Beste irakaskuntza mota bat:
⇊⇊⇊⇊⇊⇊⇊⇊⇊

No hay comentarios:
Publicar un comentario